Czym różnią się zdjęcia dla psychologa, terapeuty i coacha?

Dlaczego są bardziej wymagające?

Zdjęcia dla psychologa, terapeuty lub coacha to dla mnie osobna kategoria portretów.

Dlaczego wyróżniam akurat tę grupę zawodową? Bo moim zdaniem psychologom i coachom nie wystarczą ładne i dobre technicznie zdjęcia. Takie sprawdzą się dla większości zawodów, ale nie tu.

Szukając informatyka lub księgowego możemy zaakceptować osobę, która jest dla nas obojętna emocjonalnie, bo tu liczą się głównie twarde umiejętności. Przyjazna osobowość będzie miłym dodatkiem ułatwiającym pracę.

Na zdjęciu psychologa osobowość to podstawa

W przypadku psychologa osobowość to nie dodatek, tylko podstawa dobrej współpracy. Klient w pracy z psychoterapeutą, psychologiem lub coachem odsłania siebie, a to bywa trudnym doświadczeniem. Dlatego szukając właściwego specjalisty chce się upewnić, że ta osoba zadba o jego poczucie bezpieczeństwa. Oraz że będzie zaangażowana w pracę i nieoceniająca, a ich relacja oparta będzie na szacunku i życzliwości.

Szukając psychologa w sieci klient najpierw zwróci uwagę na zdjęcie – jeśli go zachęci przeczyta tekst. Jeśli nie – przewinie dalej. Dlatego skuteczne zdjęcie psychologa, terapeuty lub coacha powinno przede wszystkim wywołać w kliencie pozytywne emocje i zapewnić go: będziesz w dobrych rękach.

Zdjęcia dla coacha

Tylko jak przekazać na zdjęciu profesjonalizm, otwartość, zaangażowanie, autentyczność i stworzyć poczucie bezpieczeństwa?

Ja staram się to robić przez nawiązanie dobrego kontaktu z fotografowaną osobą. Wiem, że dla wielu moich klientów sesja to przygoda, ale też pewne wyzwanie. Większość z nas przed obiektywem czuje się nieswojo (rozumiem to doskonale, bo ja też tak mam!).

Dlatego na sesji dbam o bezpieczną i swobodną atmosferę, bo wtedy łatwiej o rozluźnienie i autentyczny kontakt, który na zdjęciu wzbudzi zaufanie. Podpowiadam, jak pozować, żeby mowa ciała wyrażała otwartość. I wygłupiam się, żeby wywołać szczery uśmiech (i zdarza mi się rzucać suchary, ale cóż nie można być dobrą we wszystkim;-)

zdjęcia dla terapeuty

Dopasowuję też wszystkie składowe obrazu: strój, otoczenie, kolory, rekwizyty – wszystkie te elementy coś znaczą i świadomie wykorzystane będą mówiły o profesjonalizmie, sposobie pracy i tym, do kogo kierujemy ofertę. A kolory i światło wywołają określony nastrój.

Dobieram też odcienie lub dodatki do kolorystyki logo i strony klienta, żeby zdjęcia dobrze z nimi współgrały i wzmacniały spójność komunikacji.

Zdjęcia dla psychologa

Wolna przestrzeń w kadrze pozwala na dodanie tekstów.

Jak skuteczniej przekonać klienta?

Żeby się polubić i zaufać, trzeba się bliżej poznać. Dla klientów psychologów to szczególnie ważne. Jak to zrobić online? Tu najlepiej sprawdzają się dłuższe sesje wizerunkowe, które opowiadają całe historie. A dzięki temu pozwalają pokazać specjalistę jako człowieka: jak i z kim pracuje, jakie ma wartości, a nawet hobby. Dzięki temu zdjęcia jeszcze przed pierwszym spotkaniem mogą stworzyć poczucie bliskości i przekonać do wyboru właśnie tej osoby.

Zdjęcia dla psychologa

Sesję Marty, psycholożki sportu i byłej zawodniczki sportów walki, zrealizowałyśmy na ringu, dzięki czemu klienci nie tylko widzą jej specjalizację, ale mogą też zaciekawić się jej historią.

 

Zdjęcia Małgosi, psychoterapeutki onkologicznej, zrobiłyśmy na tle natury, bo jest dla niej szczególnie ważna i symbolizuje dążenie do osiągnięcia spokoju i równowagi. A to może być bliskie również jej klientom.

Sposób pracy ma znaczenie

Portrety psychologa lub coacha to nie są dla mnie standardowe zdjęcia. Wymagają ode mnie dobrego przemyślenia tego, co chcę przekazać za pomocą obrazu. A potem większego skupienia w pracy. Dają mi za to możliwość nawiązania głębszego kontaktu z fotografowaną osobą i zrobienia takich ujęć, na których ten kontakt widać. Osiągnięcie tego efektu to dla mnie szczególna satysfakcja. Nie jest to proste, ale w końcu to, co wartościowe zazwyczaj nie przychodzi łatwo;-)

Ty też czujesz, że potrzebne Ci zdjęcia, które przyciągną Twoich klientów?

Napisz do mnie!

Lub przeczytaj więcej o sesjach dla psychologów, coachów i terapeutów

You may also like

Leave a comment