portret biznesowy, Andrzej Bobiński prezes firmy Logifact, Paweł Bobiński, Paweł Klimczewski

Sesja firmowa dla prasy. Jak przygotować się na obecność w mediach?

Chcesz być rozpoznawalna/y w swojej branży? Przygotuj się na obecność w mediach.

Propozycje udzielenia wywiadu lub przesłania eksperckiego komentarza do aktualnych wydarzeń w branży są świetną okazją do zaprezentowania firmy. W dodatku darmową. A mogą dostarczyć zasięgów, które przy pomocy reklam słono by kosztowały.

Sesja firmowa dla prasy – dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

portret biznesowy, Andrzej Bobiński prezes firmy Logifact, Paweł Bobiński, Paweł Klimczewski

Dobre teksty to podstawa. Ale same nie wystarczą. Pomyśl, które teksty chętniej czytasz – te ze zdjęciami czy bez? No właśnie. A ta zależność obowiązuje wszędzie, również w prasie.

 

Chcesz, żeby Twoje artykuły skutecznie przyciągnęły uwagę odbiorców? Połącz je z odpowiednimi zdjęciami. Takimi, które przyciągną uwagę i uwiarygodnią to, o czym piszesz.

portret biznesowy, Andrzej Bobiński prezes firmy Logifact, Paweł Bobiński, Paweł Klimczewski

Szczęście sprzyja przygotowanym. Pytania z mediów mogą pojawić się nieoczekiwanie. O ile sprawny copywriter może przygotować krótki wartościowy tekst nawet w ciągu godziny, to dobrych zdjęć w tym czasie nie wyczarujesz. Realizacja sesji zdjęciowej wymaga przemyślenia i dłuższego przygotowania.

 

Dlatego sesję firmową dla prasy warto zaplanować z wyprzedzeniem, żeby uniknąć panicznych działań na ostatni moment i ich zaskakujących efektów.

portret biznesowy, Andrzej Bobiński prezes firmy Logifact i jego syn Paweł Bobiński

Sesja firmowa dla prasy – jakich zdjęć potrzebuje Twoja firma?

To, jak zwykle, zależy;-) Po pierwsze od branży, wielkości i specyfiki firmy. Po drugie od tego, do kogo skierowana będzie komunikacja: klientów, ekspertów z branży, inwestorów czy pracowników.

Dlatego sesja firmowa dla prasy może mieć podstawowy lub bardzo szeroki zakres. Zacznijmy od podstaw.

portret biznesowy, Andrzej Bobiński prezes firmy Logifact, Paweł Bobiński, Paweł Klimczewski

Na początek w teczce prasowej firmy warto mieć:

  • zdjęcia portretowe, które w atrakcyjny sposób zaprezentują zarząd i kluczowych pracowników,
  • portrety grupowe pracowników (a przynajmniej zarządu),
  • zdjęcia najważniejszych produktów lub w przypadku usług fotografie, które zilustrują obszar działania firmy,
  • przydatne mogą być też zdjęcia siedziby firmy.

Dzięki tym 3-4 rodzajom zdjęć będziemy już mogli profesjonalnie prezentować naszą działalność w mediach.

Andrzej Bobiński prezes firmy Logifact

Jako przykład zobaczcie zdjęcia rodzinnej firmy Logifact, która tworzy oprogramowanie dla firm logistycznych. Do komunikacji PR i marketingowej firma potrzebowała zdjęć, które w profesjonalny sposób zaprezentują zarząd i będą mogły być wykorzystane w prasie.

zdjęcie pracowników firmy Logifact przy pracy, prezes Andrzej Bobiński, Paweł Bobiński, Paweł Klimczewski

Podczas sesji powstały indywidualne i zbiorowe portrety członków zarządu i zdjęcia ilustracyjne nawiązujące do profilu firmy. Efekty sesji szybko zaczęły pracować, m.in. na okładce magazynu branżowego Twój Logistyk.

Okładka magazynu TOP Logistyk z portretem zarządu firmy Logifact: Andrzej Bobiński, Paweł Bobiński, Paweł Klimczewski

Foto: Justyna Kastyak/Uśmiech proszę!
MUA: Czysty Makeup by Kasia Kot

Ty też czujesz, że potrzebne Ci zdjęcia, które przyciągną Twoich klientów?

Napisz do mnie!

Więcej zdjęć z sesji biznesowych możesz zobaczyć tutaj

You may also like

Leave a comment