Sesja firmowa dla prasy. Jak przygotować się na obecność w mediach?
Chcesz być rozpoznawalna/y w swojej branży? Przygotuj się na obecność w mediach.
Propozycje udzielenia wywiadu lub przesłania eksperckiego komentarza do aktualnych wydarzeń w branży są świetną okazją do zaprezentowania firmy. W dodatku darmową. A mogą dostarczyć zasięgów, które przy pomocy reklam słono by kosztowały.
Sesja firmowa dla prasy – dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?
Dobre teksty to podstawa. Ale same nie wystarczą. Pomyśl, które teksty chętniej czytasz – te ze zdjęciami czy bez? No właśnie. A ta zależność obowiązuje wszędzie, również w prasie.
Chcesz, żeby Twoje artykuły skutecznie przyciągnęły uwagę odbiorców? Połącz je z odpowiednimi zdjęciami. Takimi, które przyciągną uwagę i uwiarygodnią to, o czym piszesz.
Szczęście sprzyja przygotowanym. Pytania z mediów mogą pojawić się nieoczekiwanie. O ile sprawny copywriter może przygotować krótki wartościowy tekst nawet w ciągu godziny, to dobrych zdjęć w tym czasie nie wyczarujesz. Realizacja sesji zdjęciowej wymaga przemyślenia i dłuższego przygotowania.
Dlatego sesję firmową dla prasy warto zaplanować z wyprzedzeniem, żeby uniknąć panicznych działań na ostatni moment i ich zaskakujących efektów.
Sesja firmowa dla prasy – jakich zdjęć potrzebuje Twoja firma?
To, jak zwykle, zależy;-) Po pierwsze od branży, wielkości i specyfiki firmy. Po drugie od tego, do kogo skierowana będzie komunikacja: klientów, ekspertów z branży, inwestorów czy pracowników.
Dlatego sesja firmowa dla prasy może mieć podstawowy lub bardzo szeroki zakres. Zacznijmy od podstaw.
Na początek w teczce prasowej firmy warto mieć:
- zdjęcia portretowe, które w atrakcyjny sposób zaprezentują zarząd i kluczowych pracowników,
- portrety grupowe pracowników (a przynajmniej zarządu),
- zdjęcia najważniejszych produktów lub w przypadku usług fotografie, które zilustrują obszar działania firmy,
- przydatne mogą być też zdjęcia siedziby firmy.
Dzięki tym 3-4 rodzajom zdjęć będziemy już mogli profesjonalnie prezentować naszą działalność w mediach.
Jako przykład zobaczcie zdjęcia rodzinnej firmy Logifact, która tworzy oprogramowanie dla firm logistycznych. Do komunikacji PR i marketingowej firma potrzebowała zdjęć, które w profesjonalny sposób zaprezentują zarząd i będą mogły być wykorzystane w prasie.
Podczas sesji powstały indywidualne i zbiorowe portrety członków zarządu i zdjęcia ilustracyjne nawiązujące do profilu firmy. Efekty sesji szybko zaczęły pracować, m.in. na okładce magazynu branżowego Twój Logistyk.
Foto: Justyna Kastyak/Uśmiech proszę!
MUA: Czysty Makeup by Kasia Kot